پنجره دوجداره UPVC کشویی

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

پنجره دوجداره UPVC کشویی

از مهمترین ویژگی پنجره دوجداره کشویی ، نوع بازشوی این پنجره بوده که بصورت ریلی و افقی و بصورت خطی باز و بسته میشود . در این نوع پنجره بازشوی آن نیاز به فضا یا حریم برای بازشدن نداشته و مناسب فضاهای کوچک میباشد . این شاید بهترین مزیت پنجره کشویی بوده که به نسب پنجره های لولایی نیاز به حریم بازشونده ندارند و نیازی به رعایت فاصله پرده از پنجره نمیباشد.

پنجره دوجداره کشویی ، کارکردی مشابه با پنجره های دولنگه دارد، تنها تفاوت آنها در عملکرد بوده که درب دولنگه بصورت عمودی حرکت کرده اما پنجره کشویی بصورت افقی حرکت میکنند . انتخاب این نوع پنجره به ویژگی ها و شکل و ظاهر ساختمان بستگی دارد و معمولا در بیشتر ساختمان ها قابل استفاده میباشد . این نوع پنجره ها از زیبایی ، راحتی و امنیت برخودار است.

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد
پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

ساختار درب و پنجره کشویی :

پروفیل فریم کشویی از ریل های تشکیل شده است که لنگه های بازشو با استفاده از غلتک برروی آنها حرکت میکند . در بین پروفیل های کشویی و لنگه های پنجره از غلتک های مخصوص برای راحت باز و بسته شدن پنجره استفاده میشود و دارای سیستم مختص خود بوده که هر کدام از قطعات وظایف مختلفی را انجام میدهند .

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد
پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

غلتک های استفاده شده در پنجره های کشویی تمامی وزن شیشه ها و لنگه ها را برروی خود دارند ، بنابراین کیفیت غلتک ها تاثیر مستقیم برروی روان بودن کشویی لنگه ها و حرکت آنها روی ریل پنجره ها را دارد . استفاده از غلتک های بی کیفیت و غیر استاندارد در این نوع درب و پنجره ها ، موجب کاهش کارایی لازم برای روان بودن ریل ها و حرکت لنگه ها داشته و به مرور زمان موجب خرابی پنجره و بازشوی آن خواهد شد .

انواع درب و پنجره های کشویی

درب و پنجره دوجداره کشویی دارای دو نوع تک لنگه بازشو و دولنگه بازشوی میباشد .

1-نوع تک لنگه بازشو همانطور که از نامش پیداست ، فقط یکی از لنگه های آن بصورت کشویی باز میشود .

2-نوع دو لنگه بازشو: در این نوع درب یا پنجره ، هر دو لنگه های آن ، بصورت افقی و کشویی قابلیت بازشو داشته و بصورت موازی در محور خود حرکت میکنند.

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد
پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

قاب دور این نوع پنجره ها نیز بدلیل تفاوت عملکرد نیز متفاوت بوده و به دو نوع زیر تک ریل (مونوریل ) و جفت ریل تقسیم میشود.

پروفیل های تک ریل و جفت ریل با هم شباهت هایی و تفاوت هایی دارند . از جمله این شباهت ها میتوان به یراق آلات در آن اشاره کرد ، در ساخت هردو نوع پنجره ، از یراق آلات کشویی یکسان استفاده میشود . پروفیل در تولید پنجره دوجداره مونوریل و جفت ریل از نوع پروفیل کشویی با سطح مقطع مخصوص بوده و امکان استفاده از شیشه تک ، دو و سه جداره در هر دو نوع میباشد.

بطور خلاصه درب و پنجره کشویی مونوریل و جفت ریل دارای شباهت زیر میباشد

  1. یراق آلات کشویی یکسان در هر دو نوع
  2. قابلیت استفاده از شیشه تک جداره ، دوجداره ، سه جداره در هر دو
  3. پروفیل های کشویی یکسان

از منظر تفاوت ، در پنجره های تک ریل امکان بازشوی یک لنگه وجود داشته و لنگه دیگر پنجره ثابت میباشد ، اما در نوع کشویی دو ریل امکان بازشوی هر دو لنگه وجود دارد. براساس این تفاوت ، عایق بندی پنجره تک ریل بیشتر از جفت ریل است . قیمت پنجره دوجداره کشویی تک ریل بالاتر از جفت ریل بوده و پروفیل آن دارای عرض مقطع بیشتری از درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی جفت ریل میباشد.

درب و پنجره دولنگه کشویی دارای انواع مختلفی که شامل درب و پنجره دو لنگه کشویی کوچک و بزرگ، درب و پنجره دو لنگه کشویی در بالا و پایین است. کارایی ترین درب و پنجره از انواع مختلف طرح‌‌ها و ترکیب‌های درب و پنجره های UPVC کشویی، درب و پنجره دو لنگه کشویی با ابعاد برابر است.

بطور خلاصه درب و پنجره کشویی تک ریل و جفت ریل دارای تفاوت های زیر میباشد:

  1. عایق بندی در پنجره دوجداره تک ریل کشویی 50 درصد بیشتر از نوع جفت ریل کشویی است .
  2. در پنجره کشویی جفت ریل ، قابلیت حرکت دو لنگه وجو دارد .
  3. قیمت در پنجره مونوریل بیشتر از جفت ریل کشویی است .
  4. عرض سطح مقطع ( نشیمن پروفیل ) در پروفیل مونوریل بیشتر از جفت ریل میباشد .

کاربرد استفاده از پنجره دوجداره کشویی

این نوع درب و پنجره مناسب مکان هایی با آب و هوای معتدل میباشد. و همانطور که بالا ذکر شد ، این نوع پنجره به نسبت پنجره های لولایی حدود 20 درصد دارای عایق بندی کمتری بوده و مناسب مکانهایی که میزان گرد و خاک زیاد و مکانهایی که شلوغ و میزان سروصدا در آن زیاد است ، نمیباشد. همچنین این نوع پنجره برای مناطق سردسیر مناسب نبوده و اصلا گزینه مناسبی برای انتخاب پنجره دوجداره نمیباشد و پیشنهاد نمیشود. از آنجایی که انتخاب پنجره برای ساختمان کاملا سلیقه ای بوده و در مناطق سردسیر یا مناطق شلوغ زندگی میکنید ، بهتراست که از پنجره های کشویی با یراق آلات فولکس واگنی استفاده کنید . یراق فولکس واگنی عایق بندی استانداردی دارد و با نصب و اجرای آن روی پنجره کشویی از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند .

از آنجایی که پنجره های کشویی فضایی را برای بازشوی اشغال نمیکنند مناسب درب های ورودی ساختمان ، ورودی تراس ، پنجره های آشپزخانه ، ورودی ساختمان به استخر و .. است .

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد
پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

عایق بندی در این پنجره

دلیل اینکه این پنجره دوجداره کشویی از عایق کمتری به نسبت سایر پنجره های دوجداره برخوردار بوده ، وجود منافذ باز در میان غلتک های این نوع پنجره بوده که موجب عبور هوا از میان این منافذ میگردد. بدلیل ساختار و مکانیزیم ریلی در این نوع پنجره و عدم جفت شدن کامل لنگه ها ، عایق حرارتی و انرژی کمتری را به نسب سایر پنجره های دوجداره لولایی را داراست. اما با این حال ، این نوع پنجره عایق قوی تری به نسبت پنجره های آهنی یا آلومینومی در ساختمان بوده و مانع از هدررفت انرژی میشود و قطعا گزینه مناسبی برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره در مشهد میباشد.

یک راه فنی و کم هزینه برای عایق کردن پنجره کشویی ، استفاده از نوارهای هوابندی و درزگیرهای مویی است که در میان لنگه ها و فریم کشویی قرار میگیرد.

قیمت پنجره UPVC کشویی در مشهد:

عوامل مختلفی در محاسبه قیمت پنجره دوجداره در مشهد تاثیر گذار است که در این مدل نیز مشابه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت :

1-نوع پروفیل انتخابی

2- انتخاب تعدادبازشو در پنجره یو پی وی سی کشویی

3-نوع یراق آلات مصرفی

4- نوع شیشه دوجداره یا سه جداره

پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد
پنجره دوجداره کشویی ، قیمت پنجره دوجداره وین تک در مشهد

برای انتخاب پروفیل مصرفی در ساخت پنجره دوجداره مخصوصا کشویی ، میتوانید از برند های وین تک ، هافمن ، ویستابست ، سیندژ ، ABI و…. استفاده نمایید . هرکدام از این پروفیل های پنجره دوجداره دارای مشخصات و قیمت متفاوت است .

غلطک هایی که در پنجره کشویی استفاده میشود تمامی وزن شیشه ها و لنگه را تحمل میکند .برای ارزانتر شدن قیمت پنجره دوجداره کشویی از غلتک های بی کیفیت در ساخت آن ، استفاده میشود که با گذشت زمان موجب ایجاد اشکال در کارکردو خرابی پنجره دوجداره میشود.

پروفیل ها و یراق آلات مصرفی در ساخت پنجره کشویی با پنجره دوجداره تک حالته و دوحالته متفاوت بوده که دارای قیمت بیشتری به نسبت پنجرهای لولایی میباشد . یراق آلات مصرفی نیز از قیمت بیشتری به نسبت یراق آلات در پنجره تک حالته برخودار است مهمترین عامل تاثیر گذار در قیمت نهایی پنجره دوجداره کشویی در مشهد براساس پروفیل مصرفی در این نوع پنجره بوده که دارای سطح مقطع بیشتر و در نتیجه افزایش وزن پروفیل شده که موجب افزایش 50 تا 70 درصد در قیمت نهایی این نوع پنجره خواهد شد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


گروه صنعتی توس وین
ارتباط و تماس در واتس آپ